Te koop

maandag 24 augustus 2015

Eend en tasje

Het haakwerk blijft ook niet stil liggen.
Mijn peuter is gek op de eendenboeken Gonnie & vriendjes van Olivier Dunrea.
Zo haakte ik een eendje.
En dat eendje ging gelijk mee naar bed.
Het patroon is hier te volgen via een filmpje.
Wel in het duits, maar dat is mij ook gelukt :).



En om de plasic tassen te verminderen haakte ik een boodschappennetje.
Ik maakte het wel een beetje langer dan volgens het patroon.
Sinds kort hebben we hier ook op de markt een kraam met wolletjes en daar kocht ik het garen.
Het is Lammy Jeans garen.



Een ideaal tasje en er passen veel boodschappen in. 
Dat netje kan je weer makkelijk in elkaar vouwen en gaat zo weer mee in mijn schoudertas.


Patroon is te vinden op de blog van Lossen en Vasten.

6 opmerkingen:

  1. Wat een schattig eendje! En het Lammy-garen is mooi, ik heb het laatst in bruin gekocht. Handig, zo'n boodschappennetje!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een super lief eendje ...
    Tof idee van het boodschappennetje ...
    Fijne week ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee, heb het patroon al uitgeprint. Bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke ideeën! Wij kennen Gonnie nog niet, maar ik heb wel vaker gehoord dat het heel leuk is, dus wij moeten ook maar eens gaan kennismaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke haakwerkjes. Ik kan me voorstellen dat je peuter/kleuter dit beestje geweldig vindt. en zo'n tasje is altijd handig. Mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat eendje! Moet ik ook ooit nog eens maken. En goed bezig met het opvouwbare gehaakte tasje!!

    BeantwoordenVerwijderen